1928–1979
1928
Ensimmäinen linja-auto rakennetaan kuorma-auton alustalle.
1934
Ensimmäinen linja-autoille tarkoitettu alusta rakennetaan.
1945
Volvon dieselmoottori asennetaan ensimmäistä kertaa linja-autoalustaan.
1951
Tuotevalikoimassa käytetään ensi kertaa Mid-moottorikonseptia.
1955
Turboahdetut moottorit tulevat markkinoille.
1965
Volvo Buses esittelee B58-mallin, ensimmäisen linja-autoissa laajamittaisesti käytetyn alustan.
1968
Volvo Buses tulee itsenäiseksi osaksi Volvo Groupia.
1971
Volvo B59, ensimmäinen matalalattiabussi, tulee markkinoille.
1977
Volvo Buses ottaa käyttöön Boråsin-tehtaan ja valmistaa linja-autoja omilla tehtaillaan Brasilian
Curitibassa.
1979
Volvo Buses esittelee B10M-mallin, sittemmin maailman myydyimmän kaupunki-, linja- ja matkailuliikennöintiin tarkoitetun linja-auton.
1980–1999
1981
Volvo Buses valmistaa vuoden aikana ensimmäistä kertaa yli 4 000 linja-autoa. Volvo ostaa Säffle
Karossfabrik AB -yhtiön.
1988
Volvo ostaa Leyland Bus -yhtiön Isosta-Britanniasta.
1991
Volvo Buses esittelee kaksi takamoottorialustaa, Volvo B12- ja Volvo B10B -mallit.
1994
Volvo Buses julkistaa Volvo B10L -matalalattia-alustan. Linja-autotuotanto käynnistyy Kiinassa. Volvo Buses ostaa Tanskan Aabenraassa ja Saksan Drögmöllerissä toimivat päällirakentajat.
1995
Volvosta tulee kanadalaisen Prévost Car -yhtiön osaomistaja. Volvo B12 -linja-autolle myönnetään Coach of the Year -palkinto. ECB-konseptibussi esitellään.
1996
Uusi kaupunki- ja linjaliikennebussitehdas vihitään käyttöön Wroclawissa, Puolassa.
1998
Volvo ostaa Carrus Oy Finlandin, johtavan pohjoismaisen korivalmistajan. Volvo ostaa osuuden Nova Busista, johtavasta amerikkalaisesta kaupunkibussivalmistajasta. Volvo ostaa MASA-yhtiön, Meksikon johtavan linja-autonvalmistajan.
2000–2009
2001
Volvo Buses esittelee TX-alustan.
2004
Volvo Buses ostaa loput 50 prosenttia Prévost Car Inc -yhtiöstä. Kauppaan kuuluvat Prévost- ja Nova-merkit.
2005
Volvo Buses saa toistaiseksi suurimman tilauksensa: 1 767 Volvo linja-autoa tilataan Santiagoon, Chileen. Linja-autoja käytetään niin kutsutussa BRT (Bus Rapid Transit system) -joukkoliikennejärjestelmässä, johon kuuluu erilliset bussikaistat.
2006
Volvon ensimmäiset kaupunkilinja-autot Bangaloressa, Intiassa, otetaan käyttöön.
2007
Volvo 9700 saa eurooppalaisen Coach of the Year -palkinnon.
2008
Volvo Buses -yhtiön uusi koritehdas vihitään käyttöön Bangaloressa, Intiassa.
Volvo julkistaa Volvo 7800 Artic -BRT-linja-auton Kiinassa.
Volvo julkistaa Volvo 7300 Bi-artic -BRT-linja-auton Meksikossa.
Volvo julkistaa Volvo 7700 Hybrid -linja-auton ja Volvo B5L Hybrid -kaksikerrosbussin Euroopassa.
2009
Volvo Buses tulee Yhdysvaltain ja Kanadan markkinoille. Volvo merkkisiä linja-autoja myydään Pohjois-Amerikassa ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen.
Euro 5 julkistetaan ja 12-litraisen moottorin tilalle tulee huomattavasti polttoainetaloudellisempi 13 litran moottori.
2010 – NYKYHETKI
2010
Volvo Buses aloittaa Volvo 7700 Hybrid -linja-autojen sarjatuotannon. Ne pienentävät polttoaineenkulutusta jopa 35 prosenttia.
2011
Volvo Buses julkistaa Volvo 7900 Hybrid -mallin, joka kuluttaa jopa 37 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin tavalliset dieselbussit.
2013
Volvo Buses esittelee Euro 6 -moottorin Euroopassa.
2014
UD-merkki esitellään Intiassa.
Volvo 7900 Electric Hybrid julkistetaan.
Kehittynyt automaattijarrutusjärjestelmä otetaan käyttöön linja-autoissa.
Kuljettajan työtä tukeva Volvo I-Coaching -järjestelmä julkistetaan.
2015
ElectriCity-projekti käynnistyy Göteborgissa, Ruotsissa.
Useita turvallisuusominaisuuksia esitellään: Volvo Dynamic Steering (VDS), etutörmäysvaroitin (FCW), hätäjarrulla varustettu törmäysvaroitin (CWEB), kaistavahti ja tutkaohjattu ACC-vakionopeudensäädin.